Przegląd rynku cukierniczego w Polsce. Co warto wiedzieć?

Spis treści:
- Branża cukiernicza w Polsce – najważniejsze fakty
- Firmy cukiernicze w Polsce odpowiadają na słodyczowe preferencje polskiego konsumenta
- Cudowna moc czekolady
- Silna pozycja rynku cukierniczego w Polsce
Branża cukiernicza w Polsce – najważniejsze fakty
Druga połowa XIX i początek XX wieku to z kolei okres powstania fabryk (wytwarzających do dziś) wyroby czekoladowe pod markami E. Wedel, Wawel i Goplana. To właśnie one są obecnie najbardziej rozpoznawalne na rynku wyrobów cukierniczych w naszym kraju. Warto też nadmienić, że polskie wyroby cukiernicze wzbogacają nie tylko rynki krajów Unii Europejskiej. Cieszą się one szerokim zbytem również w takich państwach, jak Arabia Saudyjska czy Stany Zjednoczone.
Firmy cukiernicze w Polsce odpowiadają na słodyczowe preferencje polskiego konsumenta
Okazuje się, że Polacy na słodycze wydają średnio 81 zł miesięcznie. 40% z nich sięga po słodkie przekąski i desery przynajmniej 5 razy w tygodniu, a 11% nawet kilka razy w ciągu dnia. Wybierając słodycze polski konsument stawia na pierwszym miejscu: smak, recepturę oraz markę. Najbardziej przekonujące są naturalne składniki wyrobów cukierniczych.
Cudowna moc czekolady
Smak czekolady wykorzystywany jest również w wyrobach dla sportowców, jak na przykład odżywki białkowe i to właśnie ta wersja preparatów wspomagających budowanie sylwetki marzeń, znika z półek sklepowych w najszybszym tempie.

Silna pozycja rynku cukierniczego w Polsce
Warto więc eksperymentować tworząc nowe połączenia smaków lub szukać dostawców najbardziej unikalnych wyrobów. Tym bardziej, że statystyki również wyglądają bardzo zachęcająco. Przewiduje się, że tylko do 2018 roku wartość globalna rynku słodyczy będzie rosła średnio o 2,5% rocznie. Wzrost ten będzie napędzany przede wszystkim przez coraz większy popyt na słodycze w krajach takich jak Rosja, Chiny czy Indie.
Dla osób, które wiążą swoją przyszłość z rynkiem cukierniczym, warty uwagi powinien być także fakt, że na drugim miejscu wśród najbardziej popularnych artykułów zaliczanych do słodyczy, zajmują słodkie i słone przekąski. Trzecia pozycja należy do herbatników i ciastek. Rozwijając własny biznes dobrze jest korzystać z doświadczenia i wiedzy firm działających w branży od lat; bogaty asortyment wspomagający prowadzenie własnej działalności gastronomicznej oferuje na rynku wiele firm. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki Google, aby znaleźć kilku liczących się dostawców.
Nie można także zapomnieć o podstawowych elementach wyposażenia, takich jak witryny cukiernicze czy witryny do lodów.
Zastanawiasz się nad otwarciem lub rozwojem swojej cukierni?