Otwarcie sklepu mięsnego, czyli dlaczego rzeźnik nie musi być nudny

2019-11-01
Otwarcie sklepu mięsnego, czyli dlaczego rzeźnik nie musi być nudny

Wydawać by się mogło, że każdy sklep mięsny wygląda mniej więcej tak samo, a jego wystrój nie dostarcza nam żadnych walorów estetycznych, prócz tych negatywnych. By zwrócić na siebie uwagę na obecnie bardzo konkurencyjnym rynku przedsiębiorców, konieczne jest wystąpienie przed szereg i pokazanie, że sklep mięsny można urządzić z gustem. Chcąc wyjść naprzeciw rosnącej popularności sklepów mięsnych, należy przede wszystkim sprostać wymaganiom klientów. Szukają oni nowych smaków, ale przede wszystkim pewnych, świeżych i smacznych towarów.

Wnętrze z charakterem

Należy zacząć od wnętrza, a dokładniej od ścian i podłóg. Warto zaszaleć np. z podłogą w kolorowe paski, lub czarnymi ścianami. Sklepy mięsne często kojarzą się z mdłym wystrojem, jasnymi kolorami i niczym nie wzbudzającym emocji nastrojem. Szaleństwo jest teraz w cenie (i w modzie), dlatego warto dać ponieść się fantazji.

Ekspozycja ma znaczenie

Ogromny wpływ na klientów ma zawsze pierwsze wrażenie. W przypadku sklepu mięsnego, będzie to ekspozycja. Od tego w jaki sposób ją przygotujemy, zależy fakt czy konsumenci odwiedzą nasz sklep, czy może udadzą się do konkurencji. Na ocenę mają wpływ nie tylko prezentowane produkty, ale również warunki przechowywania, które zapewnił im przedsiębiorca, dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego regału chłodniczego.

By odpowiednio dobrać ladę chłodniczą, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na jej szerokość i powierzchnię przeznaczoną do ekspozycji towarów. To od czego zależeć będzie wielość regału, to ilość produktów, które chcemy wyeksponować naszym konsumentom. Należy pamiętać o koniecznym sprawieniu wrażenia posiadania dużej ilości produktów, dzięki czemu klient będzie miał w czym wybierać.

Przy układaniu ekspozycji, należy również pamiętać o odpowiednim ułożeniu produktów. Mięsa i wędliny należy umieścić w dwóch osobnych gablotach, lub oddzielić je w jednej specjalną przegrodą ze szkła hartowanego. Będzie to wyglądało estetycznie, a przy tym produkty zachowają swój naturalny aromat i smak. Należy również pamiętać o odpowiedniej kategoryzacji, np. wędliny drobiowe, wędliny wieprzowe, parówki, kiełbaski itd.

Profesjonalny sprzęt

Sklep mięsny to jednak nie tylko lady chłodnicze, a przede wszystkim sprzęt. Nie może zbraknąć w nim krajalnicy, wagi, specjalnych noży masarskich, maszynki do mielenia mięsa czy tasaka. Dzięki nim zapewnimy komfort sprzedaży zarówno naszym pracownikom jak i klientom. Wiele sklepów nie oferuje mielenia mięsa w swoim lokalu, warto więc wyjść klientom naprzeciw, którzy chcą mieć pewność, co kupują. Każde wymyślane przez nich danie może mieć odpowiedni kształt, dzięki profesjonalnemu sklepowi, gdzie będą mogli np. kupić wędliny o odpowiedniej grubości.

Ostatnimi czasy, sklepy mięsne bardzo często wyposażane są także w maszyny do próżniowego pakowania towarów. Badania pokazują, że próżniowe przechowywanie żywności pozwala zachować jej świeżość od 3 do 5 razy dłużej, niż gdybyśmy umieścili ją w tradycyjnym opakowaniu. To nie tylko doskonały sposób na mniejsze wydatki, ale także na zaoszczędzenie produktów, które niewykorzystane – marnują się. Sekretem metody próżniowej jest brak styczności żywności z powietrzem. Dzięki temu uniemożliwiamy bakteriom dostanie się do jedzenia, wilgotne produkty nie wysychają, zaś suche nie twardnieją. Brak dostępu powietrza do żywności pozwala także zachować doskonałą jakość tłuszczów, które nie stają się zjełczałe.

Mięso pakowane hermetycznie

Mięsny savoir-vivre

W sklepach mięsnych istnieją również określone reguły układania towarów. Pierwszeństwo zawsze mają białe mięsa, następnie czerwone, wędliny, sery i wyroby garmażeryjne. Znajduje to zastosowanie w kwestii przemieszczania się klienta po sklepie, który dociera się aż do kasy, przy której wyeksponowane są zawsze najchętniej kupowane produkty, a także okazje cenowe z których konsumenci mogą skorzystać.

Załoga sklepu mięsnego

Sklep reprezentują także jego pracownicy, którzy mogą zachęcić lub zniechęcić klienta. Bardzo ważna jest otwartość i chęć sprostania wszelkim prośbom konsumentów, dotyczących np. zmielenia wybranego kawałka mięsa, przekrojenia boczku w celu sprawdzenia ilości tłuszczu, lub pozwoleniu na spróbowanie plasterka wędliny. Każdy pracownik powinien posiadać fartuszek z logiem firmy, a także rękawiczki oraz czepek. Im bardziej oryginalny uniform, tym bardziej rozpoznawany będzie sklep!

Jak widać, dzięki inwencji i odrobinie kreatywności, a także przedsiębiorczości, ze sklepu mięsnego można stworzyć miejsce charyzmatyczne i ciekawe, przyciągające klientów, którzy nie będą z niego uciekać jak tylko dokonają zakupu. Oryginalność i niebanalność to cechy, które powinni posiadać dzisiejsi przedsiębiorcy, a z pewnością ich biznesy cieszyć się będą sukcesem przez długie lata.

 

Licencja Creative Commons

Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska.

Pokaż więcej wpisów z Listopad 2019
Polecane
Lada chłodnicza L-E1 MAX 202/107  RAPA

Lada chłodnicza L-E1 MAX 202/107 RAPA

7 157,91 zł (netto)7 955,00 zł (netto)
Regał chłodniczy RCh-O 133/70 RAPA

Regał chłodniczy RCh-O 133/70 RAPA

9 888,80 zł (netto)10 990,00 zł (netto)
Podziel się swoim komentarzem z innymi
pixel