Technologie budujące Customer Experience

2019-10-14
Technologie budujące Customer Experience
Świat pełen innowacyjnych technologii pozwala otworzyć się na nowe możliwości oraz wdrożyć efektywne rozwiązania nowoczesnego marketingu. Bazując na obecnych technologiach, nie tylko sprawiamy, iż wizyta w kawiarni czy restauracji staje się ekscytująca, to jeszcze jesteśmy w stanie  przekazać informacje reklamowe, bez zbędnego zasypywania klientów ulotkami i innymi materiałami promocyjnymi. Jak współczesne technologie budują Customer Experience?
 

Jak nowocześnie podejść do marketingu?

Choć wydaje się to mało prawdopodobne, efektywny marketing bez zbędnego wydawania majątku na tradycyjne reklamy, jest możliwy - omijając olbrzymie nakłady ulotek, konieczność wyklejania setek ulicznych billboardów i zakup bombardujących odbiorcę  reklam internetowych.

Jak działa współczesny rynek? Zaczynamy od przeformatowania funkcjonowania firmy – z tradycyjnego na zarządzanie wrażeniami i odczuciami klientów. Do tego procesu włączamy kluczowe tu doświadczenie konsumenta. Zmiana taka musi zostać przeprowadzona na każdym etapie kontaktu klienta z daną marką – od pierwszej wzmianki znajomych o produkcje, przez przeglądanie strony internetowej i wizytę w punkcie handlowym, po obsługę posprzedażową. Na takiej strategii od lat bazuje znana w świecie sieć kawiarni Starbucks, której podstawowym motorem napędzającym działanie jest pozytywna opinia klientów. Biorąc przykład z doświadczenia tej marki, wizyta w kawiarni czy cukierni, nie musi być dla klienta monotonna i nudna. Dzieje się tak za sprawą stosowanych w niej nowych technologii. Działania te budują pozytywny odbiór marki i sprawiają, iż rośnie przewaga firmy nad konkurencją.

Innowacyjne rozwiązania to krok w przód

Zastosowane innowacyjne rozwiązania cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników-klientów i są przez nich pozytywnie odbierane. Zatem już w niedługim czasie sieć prawdopodobnie zdecyduje się na kolejne nowoczesne rozwiązania. Już teraz wiadomo, iż prowadzone są prace nad wdrożeniem systemu pozwalającego na ładowanie smartfonów za pośrednictwem sieci WiFi, co z pewnością zaowocowałoby możliwością pozyskiwania przydatnej wiedzy na temat zachowań konsumentów.Bezprzewodowe ładowarki do smartfonów czy możliwość mobilnego zamawiania produktów oraz płacenia rachunków online – to już codzienność. Tak działają najwięksi gracze na rynku. Jednym z nich jest znana sieć kawiarni Starbucks, która w dziesięciu londyńskich restauracjach wprowadziła takie nowoczesne rozwiązania. Ażeby móc z nich skorzystać, klient przy kasie pobiera bezprzewodową ładowarkę, którą następnie podłącza do smartfona i umieszcza na specjalnie oznakowanych stolikach. Te z kolei posiadają wbudowaną technologię Powermat (firmy Duracell), dzięki której ładowarki łączą się z chmurą Powermat-Network. Taka czynność pozwala na ładowanie telefonów i monitorowanie ich w rzeczywistym czasie.

Także wdrożenie mobilnych transakcji (możliwych dzięki specjalnej aplikacji), daje tej sieci przewagę nad konkurencją – tylko w Stanach Zjednoczonych z takich udogodnień korzysta 13 milionów użytkowników! 

Mobilnie znaczy wygodnie

Automaty cukiernicze takie jak witryna chłodnicza, która wydaje nam przysmaki również została zmodernizowana przez te lata. Technologia wyposażyła ją w płatności bezprzewodowe (zbliżeniowe) oraz nowoczesne dotykowe wyświetlacze. Klienci Starbucks’a mają również możliwość mobilnego zamawiania kawy – tylko w Wielkiej Brytanii, gdzie system został wdrożony około sześciu lat temu, z takiej formy korzysta 1,8 miliona odbiorców. Zasięg programu jest ogromny, a stosowane w sieci technologie wciąż są rozwijane – obecnie mówi się o chęci wprowadzenia możliwości zamawiania i opłacania rachunku jeszcze przed wizytą w kawiarni, co ma przyczynić się do jeszcze sprawniejszej obsługi klienta.
 
Świat idzie naprzód, a chęć stosowania udogodnień dla klientów jest wszechobecna. Już teraz - chcąc kupić tort urodzinowy, klienci nie muszą osobiście dokonywać wyboru w stacjonarnej, tradycyjnej cukierni. Handel i wszelkie związane z nim transakcje – od wyboru po zakup produktu – odbywają się w Internecie. To kolejny przykład niestandardowo i nowocześnie prowadzonego biznesu.
Wygodnie, w dogodnym dla klienta czasie, w zaciszu domowym, możliwy jest zakup wybranego tortu, dokonany na podstawie profesjonalnie wykonanych fotografii i opisów. Ponadto bezpieczna (do wyboru) forma płatności i szybka, terminowa dostawa gwarantują odbiorcom najwyższą jakość świadczonych usług.

Jak wprowadzić w życie swój pomysł?

Teraz, będąc w cukierni, klient może stworzyć ciastko według własnego pomysłu. Wystarczy wykorzystać tablet z odpowiednią aplikacją i nowoczesne urządzenie, jakim jest ZMorph z odpowiednio dobraną końcówką - ekstruderem (na przykład do czekolady).Idźmy dalej – obecnie możliwe stało się także szybkie zmaterializowanie pomysłów klienta. Cyfrowa fabrykacja obiektów, z wykorzystaniem różnych materiałów i odmiennych procesów produkcyjnych stała się faktem.

Specjalne, wciąż rozwijane i udoskonalane oprogramowanie – Voxelizer wykorzystujące drukowanie z modeli STL, przy użyciu voxeli – trójwymiarowych pikseli, daje ogromne możliwości.
Pasja miesza się tu z niczym niepohamowaną kreatywnością klienta. Dzięki takim narzędziom już w kilka chwil po zaprojektowaniu, można otrzymać w cukierni gotowy produkt powstały według naszej wyobraźni.

Social WiFi

Innymi słowy social WiFi jest skutecznym narzędziem do pozyskiwania informacji o użytkownikach. Podczas logowania się pozyskiwany jest adres e-mail, wiek oraz płeć klienta, co w dalszej perspektywie działań pomoże w planowaniu komunikacji marketingowej firmy. Inteligentne WiFi wykorzystuje, po zalogowaniu się użytkownika, możliwość wyświetlenia mu przygotowanej dla niego wcześniej treści.Inteligentne WiFi jest doskonałym narzędzie analityczno-marketingowym, pozwalającym na interakcje z klientami. Z jednej strony, po zalogowaniu się do systemu, klient pozyskuje niezbędne informacje o miejscu lub produkcie, z drugiej natomiast sam staje się cennym źródłem informacji. Tą droga dostarczane są klientowi najnowsze oferty i promocje, ale także badane jest jego zadowolenie i satysfakcja ze świadczonych usług; zachęca się go także do ponownej wizyty. Personalizowanie ofert, ale i pozyskiwanie kluczowych danych pozwalają na precyzyjne dostosowanie wysyłanych komunikatów do indywidualnych potrzeb klienta.

Ponadto integruje ono sieć z profilem na Facebooku. Dzięki temu użytkownik może polubić FanPage punktu na portalu społecznościowym i chętnie wchodzi z nim w interakcje. Natomiast meldując się w danym miejscu, klient pośrednio rekomenduje je swoim znajomym). Social WiFi pozwala także na integrację z innymi narzędziami, jak choćby dzięki otwartemu API – eksport maili do FreshMaila bądź SALESmanago.
Wreszcie narzędzie to posiada szereg możliwości wykorzystujących współczesne technologie. Wszystko dla Klienta, który dzięki korzystaniu z nich poszerza obszary swojego działania i wiąże się na dłużej z danym miejscem.
 
Licencja Creative Commons
Pokaż więcej wpisów z Październik 2019
Podziel się swoim komentarzem z innymi
pixel