- Strona główna
- Możliwość zwrotu towaru
Możliwość zwrotu towaru
![]() |
Najważniejsze informacje związane z działaniem eSklepu w jednym miejscu. Sprawdź na poniższej liście zestaw najczęsciej zadawanych pytań. Lista jest aktualizowana na bieżąco. |
INFORMACJE PRZED ZAKUPEM |
|||
![]() |
Możliwość zwrotu towaru |
||
Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) art. 7, w okresie 10 dni od dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość.
Wskazane w tym punkcie prawo dotyczy sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się wyłącznie do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w pełni kompletny, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone oraz nie będą nosiły śladów używania, świadczących o innym wykorzystywaniu produktu, niż tylko do celów jego sprawdzenia.
Zgodnie z ustawą, zwrot nie dotyczy podmiotów gospodarczych, jak również nie obejmuje towarów (usług) wykraczających poza uniwersalną ofertę Sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie Klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb.
Zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę.
W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu ilościowego lub jakościowego przesyłki przy odbiorze może mieć negatywny wpływ na wynik rozpatrzenia roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.
|
|||
![]() |
Wykorzystujemy słownictwo, którego nie rozumiesz? Przejdź do słownika pojęć i znajdź właściwą definicję. |
![]() |
Brakuje odpowiedzi na Twoje pytanie? Odpowiedź mogłaby być bardziej precyzyjna? Napisz do nas! Odpowiadamy w 15 min. Pomożesz w ten sposób również innym. |
![]() |
Aktualizacja strony: 22-08-2012 Administrator: Szymon |
Zobacz również: Zgłoszenie odesłania towaru, Zgłoszenie reklamacyjne |